‎“Ako učenike ne možemo naterati nikakvom silom da budu na časovima, onda moramo promeniti način. Pokušajmo milom … napravimo im časove interesantnim tako da žele da ostanu…“

Navike dobrog nastavnika

Evo još malo “pametovanja” sa moje strane  …  šta i kako da radimo, a da zadržimo učenike na času. Zašto baš da zadržimo učenike na času? Pa, svakodnevna dešavanja u našim školama i obrazovnom sistemu naše lepe Srbije  inspirišu me da napišem tekst na tu temu. A i sama statistika na tromesečju  dala mi je dodatni “vetar u krila”. Rekordan broj izostanaka i najlošiji uspeh od kada postoji škola. Od 9 nedelja (na koliko smo računali izostanke), u proseku svaki učenik škole je izostao jednu celu nedelju. Naravno, treći i četvrti razred mnogo, mnogo više. Pa, čemu onda škola.

Ne znam kako to vama deluje, ali meni je katastrofalno. I naravno, dok svi nešto pametuju i žale se na Zakone i prava učenika, kako im niko ništa ne može (o ovome ću posebno pisati …), ja sam rešio da dam mali doprinos. Bar preko ovog sajta … jeste to mali auditorijum, ali za mene i te kako važan.

Jednostavno, ako učenike ne možemo naterati nikakvom silom da budu na časovima, onda moramo promeniti način. Pokušajmo milom … napravimo im časove interesantnim tako da žele da ostanu i da požuruju taksistu da ne bi zakasnili. Preme tome, evo nekih predloga i nekoliko karakteristika “dobrog nastavnika” :)

  • Komunikacija

Ovo je ključ svega. Da bi to bilo jasnije, gledajmo na to obrnuto. Ako dođemo na čas, niko nas ništa ne pita, svi lepo slušaju, nema dodatnih pojašnjavanja, zvoni i učenici odu dalje, mi upišemo čas …. neko bi rekao IDILA, ali to je siguran dokaz da nešto ne valja. Moramo ostvariti jasnu komunikaciju sa učenicima. Moramo se približiti njihovom nivou komunikacije, ali to nikako ne znači da sa njima moramo biti drugari – baš suprotno. Dobra komunikacija nam služi da im mnogo jasnije približimo gradivo, a i da im predstavimo nas nastavnike kao osobe koje ne misle samo na školu i sebe, nego i na njih. Mnogim “izletima” van gradiva na času zainteresovaćemo ih da dolaze i da očekuju da sa nama mogu razgovarati .. a ne samo slušati.

  • Jasni tokovi na času

Na svakom času bi trebalo da imamo jasne faze. Pod ovim mislim da nekako uvek mora postojati uvod, razrada i zaključak. Naravno, ovo jasno prikazuje didaktika časa i pedagoški pristup, ali stvarno je tako. Nisam ja ništa izmislio. Nebitno kako ćemo to realizovati, ali ako učenici znaju u kom pravcu se kreće čas, biće im mnogo lakše da usvoje znanja i veštine koje im prenosimo. Veoma je važno kako završavamo čas. Ako za to imamo neku lepu metodu koja ih uvek prijatno iznenadi, neće nakon pola sata da pitaju da izađu do toaleta i naravno, da se ne vrate do kraja. Ovo je sitnica, ali pokušajte.

  • Međusobni odnosi

Takođe sam o ovome negde pisao, ali nije na odmet ponoviti još jednom.

  1. U razgovoru sa učenicima uvek ih gledajte u oči. Vama to deluje logično, ali sigurno se sećate da ste ih nekad nešto pitali, a pogled vam je ostao na nekoj strani u dnevniku ili na njihovom testu.
  2. Osmeh. Ovo je tako malo, a tako mnogo znači. Mislim da ne treba objašnjavati dalje.
  3. Nikako ne zaboravite ime. I o ovome sam pisao .. link
  4. Popričajte i o svojim greškama. Naravno, ko radi taj i greši, pa tako i nastavnici ponekad naprave neku grešku. Nemojte preko nje preći ćutke nadajući se da oni nisu primetili .. i te kako su primetili. Jednostavno se osvrnite i recite nešto o tome – dobiće informaciju koja im treba, a i vas će smatrati “živom” osobom, a ne robotom.

Ovo su samo neki od predloga kako će vas učenici više poštovati i više vam se približiti. A to je osnova da bi vas dalje slušali i dolazili na vaš čas. Naravno, ako sve ovo upotpunite nekim dobrimmetodama pri realizaciji nastavne jedinice, napravićete pola posla. A još kad bi delili i lepe ocene …. imali bi punu učionicu.

Pretpostavljam da svako od vas ovaj spisak može nastaviti i dopuniti. Pa slobono, ne ustručavajte se … tu su komentari.

PREUZETO OD http://www.skolskidnevnik.net

Advertisements

About Лако до знања !

Учитељица у неком граду, трагачица за својим ЈА !

One response »

  1. Čitanjem ovog posta, a post je više nego edukativan, navedena sam na želju da kažem da je Zoran zašao u probleme obrazovanja dublje od samog ministra i saradnika ,,kompetentnih za bolje,, obrazovanje. Hvala je malo što bih mogla da kažem ! KADA BI MOGLA DA BIRAM, ON BI BIO ONAJ PRAVI MINISTAR KOJI NAM JE PREKO POTREBAN !

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s